smakprov

smakprov

onsdag 25 september 2013

Snett och vint

Ibland blir det bättre än man förväntat sig. Hittade ett mönster i Allt om handarbete nr. 0913 på en osymmetrisk tunika. Rubriken var "Mode i expressfart" vilket det inte blev för mig. Till en början fick jag inte ihop delarna i mönstret, fick för mig att pilar skulle stämma överens vilket visst inte alls var meningen. Efter det att en man, en mamma och två döttrar rivit sig i huvudet så löste yngsta dottern det. Nu hade jag ett mönster men tyget räckte inte till, ger man upp då?? Nejdå, jag får väl göra den lite kortare tänkte jag och klippte glatt ut den i min lilla tygbit. Hur blev den? Ja jag fick klippa bort lite tyg här och där och lägga till lite här och där. Den blev lite väl kort och sned, Men med en mudd nertill så blev den riktigt bra. Nu trivs jag jättebra i den, kanske blev bättre nu än om jag tagit mönstret som det var! Vem vet! Tyget köpte jag billigt på Ohlssons tyger. Fördelen är att får man inte till det så är det inte hela världen. Så här blev den:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar