smakprov

smakprov

onsdag 25 september 2013

En kjol kan vara bra att ha

Den här kjolen sydde jag i våras hittade kortet nu när jag skulle blogga om några andra syprojekt. men bättre sent än aldrig. Mönstret kommer som vanligt från jenny Hellströms bok " Sy! Från hood till skjortklänning. Den heter Toto skirt och jag vet inte om jag blev så nöjd. tog bort vecket mitt fram i linningen eftersom jag läst i andra bloggar att den skulle sitta bättre då. Fick däremot ett veck, en liten påse, fram nedanför midjan. Försökte med att ta ut den i sidorna= större påse, försökte med att ta in den i sidorna=större påse. Hamnade på hyllan ett tag, till min kära mamma kom och sa att det räcker nog om du syr in linningen i midjan en aning. Och det hjälpte så nu är den hyfsad ok. Måste erkänna att jag bara använt den en gång. men kanske nästa vår..och som ni ser fotade jag själv. Tyget måste jag skriva om också, ett jätteskönt mjukt tyg med lite ull i som jag köpte för ett billigt meterpris på Ohlssons tyger.



1 kommentar:

  1. Kjolen ser ju jättefin ut! Jag lånade boken på biblan (i Habo faktiskt) och har ritat av just den kjolen. Snart ska jag nog ge mig på att sy den.

    SvaraRadera