smakprov

smakprov

onsdag 4 september 2013

Så grymt stolt

Äntligen är min höstjacka klar! Och jag är faktiskt riktigt stolt över den. Mönstret är ifrån Stoff och Stil. Jag gjorde om bakstycket då jag ville ha den rundad och med en slits bak. Yttertyget och fodret är från Ohlssons tyg. Yttertyget en vindpoplin i en färg jag älskar och ett vadderat foder. Det var inte helt lätt att sy i det tunna vindpoplinet, fick nåla varje centimeter för att det inte skulle dra sig. Men jag är så grymt nöjd med jackan och snart är det nog väder för att börja använda den. Med en lite tjockare tröja under tror jag att jag kan ha den hela vintern. Skön att ha på sig eftersom den är väldigt lätt. Bra för mig som är ute och reser mycket i mitt jobb att slippa släpa på en tung jacka förutom bagaget.





 
 
Detalj från midjan. Dragsko i midjan.

 Detalj på ärmen. mudd på insidan i fodret.

 
Detalj på luvan.

 
Baksidan förlängde jag lite och rundade och sydde en slits.



 

11 kommentarer:

  1. Den blev jättesnygg! Den blir en härlig färgklick i höstmörkret. En kompis har använt det mönstret från SoS till både regnjacka och vanlig jacka och hon är väldigt nöjd med den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var första gången jag sytt efter ett mönster från Stoff o Stil, tyckte det var lite svårt till en början. Var ju inga linjer eller annat på mönstret bara en massa hål. Det tog ett tag innan man kunde se hur det var tänkt. Gillar nog vanliga mönster bättre.

      Radera
  2. Wow, den är sååå snygg! Du har gjort ett fantastiskt jobb och tala om att vara produktiv. Du syr så mycket fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Den var kul att sy förutom att yttertyget var tunt och inte gled så bra när man sydde, för att det inte skulle dra sig var jag tvungen att nåla tätt, tätt.

      Radera
  3. Så snygg, vad mycket fint du gjort, du är kanonduktig.

    SvaraRadera
  4. Den är jättefin och jag går i tankar att sy en jacka och den här är rätt modell

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar kappa så fin!!

    SvaraRadera