smakprov

smakprov

måndag 1 april 2013

Första paren ut!

Mina första par trosor jag sytt
Efter att ha sett några bloggar med hemsydda underkläder fick jag inspiration att testa själv. Ringde upp Lisa på LG-sömnad och beställde material till svarta och lila trosor i trikå och ett mönster till LG-trosan. Hade förstått efter att läst andra bloggare att det här var ett bra grundmönster att utgå ifrån. Efter två dagar kom mönster och tyg och tillbehör till trosorna (spetsar, band). Blev så jättenöjd! Började förstås sy på en gång. Det här var nog bland det roligaste jag sytt. Inte allt så svårt som jag trodde det skulle vara. Och de ser precis ut som köpta, fast lite finare förstås! Fick lite hjälp på vägen dels av Lisas tydliga beskrivning som följde med mönstret men också av Mulliga M:s sew along, där hon beskriver och visar bilder på hur man syr. Toppen!

 
Färgen stämmer inte alls, de svarta är riktigt svarta och inte grå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar