smakprov

smakprov

måndag 1 april 2013

BH-set

Fick snabbt blodad tand och fick ringa till Lisa och beställa mer material och nya mönster till underkläder. Nu hade jag fått snits på trosorna och ville förstås ha lite mer utmaning. Och beställde material till två set med Bh och trosor. Att sy en BH trodde jag var omöjligt, men det gick det med. Det tog sin lilla tid och det blev lite sy och pilla upp men jag hade bestämt mig för att ta det lugnt och gjorde det också. BH:n är Lisas modell LG-BH med vadd och byglar, trosorna sydde jag denna gång efter Lisas mönster LG-boxer. Settet satt bra på, boxertrosan ska jag korta lite i midjan till nästa gång jag syr dem. Bh:n var som sagt lite trixig och jag gjorde ett fel men fick till det i alla fall. Till nästa BH jag ska sy ska jag ringa till Lisa och kolla en sak som jag inte förstod riktigt, trots en bra beskrivning, troligtvis jag som tänker fel. Jag hade också bra hjälp av Mulliga M:s BH sew along.


 
Kunde ju ha lagt ut det lite finare när jag fotade!

1 kommentar:

  1. Jag är imponerad vad duktig du är och det där felet syns det?
    det är bara du som vet.
    Hoppas du kommer att trivas i det

    SvaraRadera