smakprov

smakprov

måndag 1 april 2013

50-talstrosor

Hittade det här prickiga tyget i min tyghylla och chansade på att det skulle fungera som trostyg. Sydde en storlek mindre än vanligt eftersom det var ganska så elastiskt tyg. Modellen är LG-boxer. Tycker de blev jättefina. Det ena paret med svart kant och det andra med vit kant och spets. Det hände en del när jag sydde dem, klippte ett litet hål när jag skulle klippa bort sömsmånen (gick att tråckla ihop för hand någotsådär osynligt), vände grendelen fel, fållade midjan istället för benet, vände spetsbiten på avigan. Nu hoppas jag att jag lärt mig att inte göra de här felen en gång till, så kommer det nog att gå mycket bättre nästa gång!

1 kommentar:

  1. Vilka fina trosor du har sytt! Jag tycker också om Lisas mönster. LG trosor.

    SvaraRadera