smakprov

smakprov

lördag 8 oktober 2011

Koftanskofta

Jag fick en hel kasse med växtfärgade garner av min svärmor. Funderade vad jag skulle sticka av det. Det var nämligen bara ett nystan av varje, en del större och en del mindre. När jag letat ett tag kom jag in på tant koftas blogg och fick se alla fina koftor som fanns där. Insåg att en sådan kofta skulle passa bra att sticka där jag kunde anpassa ränderna utifrån alla mina garnnystan. Lite spännande var det också att sticka utifrån tant koftas beskrivning men det funkade faktiskt riktigt bra för att vara den första jag stickat på det sättet. Fick också tag på så fina träknappar som jag sydde i med ett garn från koftan. Den är också lite snedknäppt tyckte det gjorde den lite roligare. Koftan är riktigt varm men går att använda som en jacka nu i början av hösten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar