smakprov

smakprov

måndag 8 juli 2019

I did it!

Nu har jag sytt mig ett par Ginger jeans! Så himla sköna och kul att sy. Chansade på att gå på den storlek som jag skulle ha enligt mönstrets mått. Jeanstyget jag sydde i hade inte så mycket stretch, men efter lite tvekan körde jag på stl 12. Mycket jobb med stickningar, fickor och gylf, man förstår nu att ett par jeans kan kosta över 1 000 kr. Jag valde att sy modell B, den med hög midja o smala ben. Ändringarna jag gjorde på mönstret var att sänka midjehöjden 2,5 cm och ritade om linningen så den blev tightare i midjan. Fick sy ned lite längre sömsmån på  yttersömmarna för att de skulle sitta så tight som jag ville. Och är så nöjd med den, nog de skönaste jeansen jag haft på mig. Inga veck med för mycket tyg vid svanken som det gärna blir på köpta jeans. Och så här ser de ut! Och sömmarna fick matcha mina rosa converse! Sånt man kan fixa när man syr sjäv😀



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar