smakprov

smakprov

måndag 6 januari 2014

Julkläning

Den här klänningen är sydd efter det klassiska mönstret till den så kallade Ceciliaklänningen. Det var första gången jag sydde efter det mönstret. Investerade i det när jag var i Tygaffären och köpte samtidigt tyg till den här klänningen. Helt underbar att ha på sig, retar mig lite över att jag inte fick till mönsterpassningen vid oket, men det var helt omöjligt med den biten tyg jag hade. Färgglatt värre och jag var lite orolig för att det skulle bli för mycket, men med de svarta ärmarna och halskanten så är jag helt nöjd. Den fick åka på på julafton. Förresten har gått med i en facebookgrupp som heter "Vuxna sytokar" där kan man få massor av inspiration. Många har sytt den här klänningen där i alla sorters tyger.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar