smakprov

smakprov

lördag 2 november 2013

Skjortblus

Det är väl konstigt men varenda gång jag går in på Ohlssons tyger så kommer jag ut med en påse i handen. Den här gången hittade jag ett tyg på metervara i ett härligt material. Var rädd för att mönstret var lite väl mycket, men eftersom tyget bara var i svart och vitt så chansade jag och köpte en bit. Det fick hänga på provdockan en vecka innan jag bestämde mig för vad jag skulle sy utav det. Det blev en klassisk skjortblus. Mycket nöjd med mönstret jag använde, hittade det i en Burda från 2010. Blev så som jag tänkt mig, figursydd, snygg under en kavaj och lite lagom lång så att den funkar med ett linne under till ett par tighta byxor också. Satt perfekt både bak och fram.






5 kommentarer:

  1. Så snygg.......du är bäst!!!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Det är sååå kul att få kommentarer!

    SvaraRadera
  3. Va du är duktig!!!
    Jag blir riktigt inspirerad av dej, blir så sugen att börja sy jag också, kram

    SvaraRadera