smakprov

smakprov

tisdag 9 juli 2013

Klänning utifrån Ruby dressmönstret

Ny klänning utifrån Jenny Hellströms mönster Ruby dress. Förlängde mönstret så långt som tyget räckte. Ett reatyg från Ohlssons tyger. Det jag kan säga om tyget är att det inte är 100 procent bomull precis..något skumt material men lätt att sy i. Sydde inte foder som i bokens mönster utan bra infodringarna bak och fram i hals och ärmhål. Enkel att sy tog nog inte mer än 1-2 timmar. När jag hade sytt klart den var klockan ändå 12 och jag provade den och funderade starkt på att slänga den i papperskorgen, tyckte inte jag såg klok ut i den, tråkig och hängig. men jag lät den ligga i tyghyllan tänkte att jag kunde använda tyget som foder. Nästa dag slängde jag på mig den igen i alla fall och testade med ett skärp. Och se nu blev den mycket bättre, kan nog funka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar